dinsdag 30 oktober 2012

De tijd van toen...

Gisteren leek hier een dag uit mijn kindertijd.

's Morgens begon nochtans niet goed. Mijn haan lag dood. 't Is te zeggen, mijn pa zijn haan lag dood. Ik heb hem in de regen begraven. Mijn pa zou het normaal gevonden hebben. Ik deed wat hij zou gedaan hebben.

En in de loop van de voormiddag kwamen er vriendjes. Eerst een vriendje van Jelle, samen met zijn mama, voor eventjes. Daarna twee vrienden van Willem. Puree met appelmoes en worst voor zes jongens op tafel gezet 's middags. Gebabbel van zes kleine/grote mannen waar je bijna niet meer in kan volgen (Wim zegt dat ik oud word).

En in de namiddag hebben ze dan met zijn zevenen buiten geravot (er was nog een vriendinnetje van Willem bij gekomen). En een beetje binnen gespeeld. Er waren heuse veldslagen, voetbalwedstrijden, baseballwedstrijden, trampolinevoorstellingen, zangstondes....

Om vier uur pannenkoeken gegeten met zijn allen.

Dit soort dagen herinner ik uit mijn kinderjaren. Mijn ma deed ook nooit mee aan de spelletjes, maar was er om het door te laten gaan, bakte de pannenkoeken, zorgde voor eten en drinken, ... Net wat ik gisteren gedaan heb. Ma en pa, bedankt dat je me dit getoond en geleerd hebt. Mijn jongens hadden gisteren een hele leuke dag!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten