zondag 20 oktober 2013

Gebakken.

Dit weekend met de hulp van mijn mannen koekjes gebakken. Speculaas met het recept van de Taartenfee, kokoskoekjes van het nieuwe boek van de Colruyt dat ik van An kreeg en 'innesketen' zoals mijn ma ze maakte uit het kookboek van de boerenbond. En als ik het bezoek van deze namiddag mag geloven, smaakte het allemaal wel lekker. De 'innesketen' zijn echte caloriebommetjes, maar die maakten Willem en Wout zo goed als alleen want dat is eigenlijk mega-eenvoudig om te maken als je niet geeft om de vorm. De speculaas vind ik altijd een heel werk, maar is ook zo lekker. En de kokoskoekjes vind ik teveel naar ei smaken, maar mijn man zegt dat het niet klopt. De link naar het recept van de speculaas deelde ik al eerder. 
De kokoskoekjes maak je met 2 eieren, 2 eigelen, 40 g gesmolten boter, 150 g melk, 200 g gemalen kokos en 150 g suiker. 10 minuten in de oven op 180 g.
De innesketen maak je met 8 geklopte eiwitten met 500 g bloemsuiker. Een uur in de oven op 100 graden.
Smakelijk!

En nee, niet alle koekjes zijn op. Morgen gaat mijn ventje immers trakteren op het werk. En dan zullen ze wel allemaal op zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten